Kasteel van Oostkerke – Spegelstraat nr 3 – Oostkerke : Het domein is gelegen in het zuidwesten van de dorpskern van Oostkerke . Voor de aanleg van de tuin rond het kasteel werd beroep gedaan op de internationaal bekende Nederlandse tuinarchitecte Mien Ruys. De tuin leeft in perfecte harmonie met het omliggende polderlandschap. Tijdens de tweede wereldoorlog werd door de kunstmatige militair strategische overstroming heel wat vernietigd, na de oorlog hervatte Mien Ruys haar werk, daarin later gevolgd door de bekende Brugse tuinarchitect André Van Wassenhove. Plantenkweker en plantenkenner Maurice Vergote zorgde voor de laatste herbeplanting. De tuin is privé eigendom van Baron van der ElstŽ, maar soms te bezoeken tijdens de opentuinen dagen in de maand juni.